Drodzy Rodzice!


Bardzo tęsknimy za naszymi przedszkolakami. W najbliższym czasie musi nam jednak wystarczyć kontakt wirtualny.


Prosimy o systematyczne sprawdzanie naszej strony internetowej i grupy na Facebook’u.


Będziemy publikować tu zabawy i zajęcia do wykonania w domu przez dzieci, w miarę dzieci i Państwa możliwości. Prosimy o zgłaszanie ewentualnych trudności, aby wypracować wspólny sposób prawidłowej komunikacji pomiędzy Państwem a przedszkolem.


Poniżej podajemy adres mailowy do nauczycielek z grupy. Będzie on służył przede wszystkim do naszych wspólnych kontaktów, jak również do przesyłania informacji zwrotnej o wykonanych zadaniach w formie zdjęć. Jednocześnie zapewniamy, ze wysyłane materiały są dostępne tylko dla nauczycielek.


mail: stokrotki_13@wp.pl

12-16 kwietnia

Dzień dobry Kochane Stokrotki!

W tym tygodniu dowiecie się, czym jest kultura, gdzie możemy ją spotkać i mam nadzieję, że codziennie będziecie używać kulturalnych słów.

Oto kulturalne propozycje, które możecie wykonywać z całą rodziną, miłej zabawy!


Miejski Dom Kultury „Muflon” w Jeleniej Górze nagrywa dla dzieci i nie tylko, wspaniałe występy tematyczne. Na ich profilu na facebook’u możemy zobaczyć, jak tańczy się „Oberka” i zaśpiewać przy tym wiosenną piosenkę:

LINK

A tutaj rozpoznawanie zwiastunów wiosny, przedstawienie o „Żółtym tulipanku”, nauka tańca i śpiewu wyżej wklejonego „Wiosennego Oberka”.

LINK

Zapraszam do oglądania!

Domowy teatrzyk

Zachęcam do zrobienia przedstawienia teatralnego w domu na dowolny temat. Wystarczy kawałek kartonu np. po butach lub zwykła płaska tektura. Dzieci mogą je obkleić, pokolorować, namalować, może nawet poprosić o pomoc przy zawieszeniu jakiegoś małego materiału? Przykładowe zdjęcia prostych scen:

PLIK

PLIK

Gdy mamy już zrobioną naszą scenę teatralną czas na pacynki. Mogą to być niewielkiej wielkości misie, małe figurki, bądź własnoręcznie wykonane pacynki. W linkach podaję kilka przykładowych pomysłów na pacynki do teatrzyku: z drewnianych łyżek kuchennych, z korków na kawałku wykałaczki, lub najmniej inwazyjne: narysowanie różnych minek markerem lub pisakiem na palcach dziecka (i rodzica). Potem można już wymyślać różne scenariusze i historie. Miłej zabawy!

PLIK

PLIK

PLIK

PLIK

PLIK



Audiobook „Dziadek do orzechów”.

Poniżej link do audiobook’a znanej bajki, na podstawie której możemy oglądać również balet.

PLIK

„Książka opowiada o przygodach małej Klary w świecie, w którym zabawki ożywają, a księciem ich królestwa zostaje tytułowy Dziadek do Orzechów. Walczy on z plagą mysz, która jest dowodzona przez mysiego króla. Ciekawe kto zwycięży?”

Można odsłuchiwać fragmentami, ponieważ bajka jest dość długa. Nawet jeżeli odsłuchanie z zainteresowaniem dziecka będzie trwało 5 minut – super! Fantastycznie, że tyle skupią uwagę.

Ciekawe czy Stokrotki rozpoznają, kto czyta fragment bajki (rozdziały od IV-V)?

Oznaki wiosny

Zapraszam Stokrotki do wyszukania na spacerze lub w parku oznak wiosny. Mogą to być różne kwiaty, bazie, zielone listki. Widziałam już krokusy na trawie – pamiętajmy tylko aby ich nie zrywać.

Do tych obserwacji możecie poprosić rodzica, aby na kartce lub kartoniku narysowali wazon i wycięli górną część, tę, w której zazwyczaj widać kwiaty. Wy możecie go pokolorować, pomalować, ozdobić jak tylko wam się podoba. Idąc na spacer zabierzcie swój wazon i spróbujcie przyłożyć do znalezionych oznak wiosny – kwiatków, trawy. Wcale nie musicie ich zrywać – wystarczy przyłożyć, poprosić o pomoc rodziców a może nawet i zrobić zdjęcie 

Poniżej przykładowe zdjęcie, jak takie wazony mogą wyglądać.

Zdjęcie – wiosenne kwiaty

Ćwiczenie pamięci – memory

Poniżej grafiki z kwadracikami do ćwiczenia pamięci. Wystarczy wydrukować dwa razy, poprosić rodzica o wycięcie kartoników. Stokrotki mogą również spróbować wyciąć, oczywiście pod opieką dorosłych. Z pewnością nie wyjdzie równo – ale to i tak świetnie, zasługujecie na pochwałę. Następnie odwracamy kartoniki do góry nogami tak aby nie było widać obrazków i odkrywamy po 2 elementy próbując znaleźć parę. Ciekawe, której Stokrotce się to uda.

Przykładowe memory do druku:

PLIK

Oraz trudniejsza wersja dla wytrwałych:

PLIK

Nawet jeżeli nie możecie wydrukować w domu kart, można spróbować je samemu narysować. Mogą to być np. dwa słoneczka, chmurka, zielona trawa, tulipany. Na pewno dacie radę.



Jesteśmy w kinie – propozycja na gorszą pogodę

Seans filmowy z całą rodziną. Polecam obejrzeć pełnometrażową bajkę edukacyjną pt. „W głowie się nie mieści”. Dostępna jest w Internecie po wpisaniu „ w głowie się nie mieści online”. Ang. „Inside out PL”. Jest to fantastyczna bajka o emocjach, tego jak bardzo są nam potrzebne i co można z nimi robić. Wspaniały seans filmowy dla całej rodziny, możemy zrobić pyszne przekąski np. popcorn, ale też umyć, pokroić owoce i ułożyć kolorowo na talerzu. Z pewnością seans będzie wtedy jeszcze przyjemniejszy. Ja już oglądałam, ciekawa jestem czy spodoba się Stokrotkom 


Angielski w domu

Ciekawe czy Stokrotkom uda się powtórzyć wszystkie nazwy zwierząt po angielsku? Dla tych, którzy wykonają te trudne zadanie w przedszkolu chyba będzie czekać jakaś magiczna naklejka na koszulkę. Kto chętny i spróbuje?

LINK

A tutaj do powtórzenia piosenka o małym paluszku, którą Stokrotki już znają.

LINK


Kulturalnie się do siebie odzywamy:

Pamiętajmy, aby używać kulturalnych i miłych słów:

- Dzień dobry, kiedy widzimy np. sąsiada lub sąsiadkę na wspólnym korytarzu lub podwórku.
- Proszę, kiedy chcielibyśmy coś dostać, lub też kiedy dajemy coś innej osobie.
- Dziękuję – kiedy otrzymaliśmy coś od rodziców, rodzeństwa, rodziny, np. pyszny owoc, nową zabawkę lub kiedy ktoś np. podał nam coś, czego nie mogliśmy sięgnąć.
- Przepraszam – każdemu z nas czasami zdarza się zrobić coś nieprzyjemnego, np. pokłócić się z rodzeństwem o zabawkę, zrzucić coś niechcący na podłogę. Jeżeli wiemy, że komuś może być smutno, ponieważ coś zrobiliśmy warto przeprosić, przytulić i starać się tego nie powtarzać. Na pewno po takim uścisku będzie lepiej.


Miłej zabawy, czekam na Wasze zdjęcia lub może nawet krótkie filmiki z własnego teatrzyku? (Rodzice zawsze mogą przesłać również na Messengera ;)) Mam nadzieję do zobaczenia już za tydzień! Pozdrawiam Pani Roksana


Name element

Drodzy Rodzice! Drogie Stokrotki!

Pozdrawiamy Was serdecznie!


Poniżej zamieszczamy propozycje zabaw i zadań do wykonania w domu.

W bieżącym tygodniu zachęcamy dzieci do różnych aktywności: zaczynając od aktywności społeczno-emocjonalnej, językowej, poprzez matematyczno-przyrodniczą oraz muzyczno-ruchową, kończąc na plastyczno-technicznej.

Zapraszamy do miłej zabawy i życzymy Wam wiele radości!



I TEMAT ZAJĘĆ: „GRZEŚ POLUBIŁ WIEŚ”



ZABAWA „KOGO SPOTKALIŚMY NA WSI?” - rozpoznawanie odgłosów zwierząt wiejskich:  LINK



ĆWICZENIE „SKACZĄCE KÓZKI” - ćwiczenie powiększające pojemność płuc. Na stole układamy kawałeczek waty. Zadaniem dziecka jest dmuchać w niego tak by poruszał się po stole, ale z niego nie spadł. Usta dziecka ustawione są na wysokości blatu. Należy zwrócić uwagę by dziecko brało wdech i wydech ustami.



OPOWIADANIE pt. „KRYSIA KUNA I KOGUT DLA KICIUSIA”:

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus. Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast się obudził. – Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał. – I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani. Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet nie pożegnał się z tatą! – Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę. – O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała. – Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej dorosłym być nie można? Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie. – Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były krowy! – Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani. Kiciuś zrobił wielkie oczy. – Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia. Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki. – Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska. – To pole kapusty – wyjaśniła pani. Trusia spojrzała na nią nieufnie. – Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy! – Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu jest takie kapuściane przedszkole.Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania prawdziwego wiejskiego gospodarstwa. – Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna. – Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik, który odzywa się już o świcie! – A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś. – Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani. – Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem, że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer... To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta. – Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc to prawie krowa, prawda?

Pytania do tekstu:

  • Czym różni się wieś od miasta? Podaj różnice.

  • Co sprawia, że niektórzy ludzie wolą mieszkać na wsi, a inni w mieście?

  • Gdzie mieszkasz Ty? Po czym to poznajesz?



ZABAWA „GDZIE JEST ZABAWKA?” - zabawa poszukiwawcza na zasadzie "ciepło-zimno". Dziecko szuka dowolnej, ukrytej zabawki. Dostaje od rodzica jedynie wskazówki: ciepło - jesteś blisko; zimno - jesteś daleko; gorąco, parzy! - jak znajdzie zabawkę.



QUIZ WIEDZY O WSI” - rodzic podaje różne stwierdzenia dotyczące wsi, a dziecko odpowiada: prawda - klaskanie, fałsz – tupanie:

- Kura znosi jajka.

- Kwiaty rosną tylko na wsi.

- Krowy pasą się na łąkach.

- Krowy dają czekoladę.

- Kot budzi rano ludzi pianiem.

- Kury mieszkają w budzie.

- Kaczki mają cztery łapy.

- Kogut ma kolorowy ogon z piór.

Uwaga! Każde dziecko wygrywa wielkiego przytulasa od rodziców.



DOMKI DLA ZWIERZĄT” - praca plastyczno-techniczna.

Dzieci wycinają lub wydzierają z kolorowych gazet zdjęcia zwierząt, naklejają je na kartkę i dorysowują zwierzęciu domek.

Co będzie nam potrzebne? Kolorowe gazety z obrazkami zwierzęt, kartka, klej, nożyczki, kolorowe kredki lub flamastry.





II TEMAT ZAJĘĆ: „MAMY I ICH DZIECI”



ZABAWA „KONIKI NA ŁĄCE” – rozwijanie ogólnej sprawności. Rodzic jest gospodarzem, a dziecko konikiem. Dziecko ma włożony kawałek materiału (sznurek, tasiemkę) z tyłu za pasek, jak ogon. Zadaniem konika jest uciekanie przed gospodarzem tak by nie stracić ogonka. Po złapaniu następuje zamiana ról.



BURZA MÓZGÓW „JAKA JEST MAMA?” – opisywanie cech. Pytamy dziecko jaka jego zdaniem może być każda ze zwierzęcych mam (np. kotka, krowa, owca). Odpowiedzi dziecka zapisujemy na kartce. Zadajemy pytania pomocnicze, by dziecko powiedziało, że mama jest kochana, kocha swoje dziecko.



PIOSENKA PT. „BYŁA SOBIE ŻABKA” – ilustrowanie ruchem treści piosenki. Dziecko z mamą tworzą parę. Mama jest mądra, dziecko dzięki niej też staje się mądre. Posłuchajmy piosenki o pewnej żabce. Czy ona też była mądra?


LINK



Była sobie żabka mała / re, re, kum, kum (x2)

Która mamy nie słuchała / re, re, kum, kum, bęc.

Na spacery wychodziła / re, re, kum, kum (x2)

Innym żabkom się dziwiła / re, re, kum, kum, bęc.

Zjadła żabka siedem muszek / re, re, kum, kum (x2)

I na trawie kładzie brzuszek / re, re, kum, kum, bęc.

Przyszedł bocian niespodzianie / re, re, kum, kum (x2)

Połknął żabkę na śniadanie / re, re, kum, kum, bęc.

Teraz wszystkie żabki płaczą / re, re, kum, kum (x2)

Że jej więcej nie zobaczą / re, re, kum, kum, bęc.

Z tej piosenki morał mamy / re, re, kum, kum (x2)

Trzeba zawsze słuchać mamy / re, re, kum, kum, bęc.



Pytania do piosenki: Czy ta żabka była mądra i słuchała swojej mamy?

O czym powinna pamiętać? Czy mała żabka mogła spacerować sama? Dzieci zwierząt też powinny słuchać swoich mam, zanim nie urosną.

Od mamusi nauczą się wielu potrzebnych rzeczy.



ZABAWA „DUŻY I MAŁY TO TEŻ PARA” – dobieranie par przeciwstawnych. Dziecko wyszukuje w pokoju różne przedmioty należące do tego samego rodzaju. Tworzy z nich parę, tak aby jeden element był mniejszy, a drugi większy (np.: duża i mała kredka, klocki, książeczki, lale, misie, auta). Siada ze swoimi przykladami i pokazuje je rodzicowi.





III TEMAT ZAJĘĆ: „PUSZYSTY KOTEK LUBI MOTEK ”



ZABAWA RUCHOWA Z POKAZYWANIEM „RYSUJEMY KOTKA” - rysowanie postaci kota. Rodzic mówi wierszyk

pt. "Rysujemy kotka" oraz palcem rysuje treść na sobie i w powietrzu:


Tu kółeczko, tu kółeczko. (kreślenie kółeczek na wysokości oczu)

Tu małe usteczka. (rysowanie uśmiechu)

To o kotku z czarną łatką (wskazuje na siebie)

krótka jest bajeczka.

Tu wąsiki, (rysuje wąsy palcami wskazującymi)

tu ogonek, (pokazuje ręką z tyłu długi ogon)

uszka dwa. (przykłada piąstki do głowy)

Małe łapki i pazurki kotek ma. (dłonie na wysokości oczu – drapią powietrze)


naśladuje ruchy rodzica, próbuje je powtarzać. Następnie razem siadają do stolika, na dużych arkuszach rysują kota według instrukcji

z piosenki. Kolorują czarną łatkę.



ĆWICZENIE „KOCIE GRZBIETY” - usprawnianie obręczy barkowej. Dziecko porusza się po dywanie na czworakach (nie na kolanach!) do wiersza powyżej „Rysujemy kotka”. Na przerwę

w mówieniu robi koci grzbiet.



ZABAWA RYTMICZNA „MOTEK I KOTEK” - dziecko wystukuje rytmicznie zdanie: Kotek, kotek lubi motek – głośno, cicho, umiarkowanie. (Rodzic wcześniej pokazuje dziecku jak wygląda motek, kłębek wełny).



ZABAWA RUCHOWA „ŁAPIEMY MYSZKI”- usprawnianie rąk. Rodzic kładzie na podłodze lub dywanie kółko (obręcz, ringo),

a w środku sylwetę myszy połączoną tasiemką z kredką lub ołówkiem. Dziecko biega swobodnie. Na ustalony dźwięk (np. klaśnięcie, tupnięcie) podbiega do kółka i zaczyna nawijać tasiemkę na kredkę obracając ją

w dłoniach. Na ustalony dźwięk odkłada kredkę do kółka i biegnie dalej. Za pierwszym razem dziecku nie uda się nawinąć całej tasiemki. Powtarzamy zabawę do czasu, aż dziecko nawinie całą tasiemkę na kredkę.




IV TEMAT ZAJĘĆ: „WIOSNA DOOKOŁA”



ZABAWA RUCHOWA „ROSNĘ NA WIOSNĘ” - dziecko kuca.

Na hasło: Słońce świeci! - powoli wstaje i unosi wysoko ręce, podnosi głowę, patrząc wysoko w sufit. Na hasło: Deszczyk pada! – zamyka dłonie w piąstki, przykłada ręce do piersi na krzyż, schyla głowę, kuli się

i powoli kuca. Zabawę powtarzamy.



OGLĄDANIE  książek na temat ptaków, zachęcanie do dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat (wykorzystujemy książki i albumy

o ptakach, obrazki w Internecie). Dzieci wskazują znane im ptaki. Rodzice opowiadają ciekawostki na ich temat.



ZAGADKI – rozwiązujemy zagadki o ptakach:

- Pióra biało-czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone. (Bocian)

- Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je wygrzewają. (Kukułka)

- Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko ulepiła. (Jaskółka)

- Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (Skowronek)

Uwaga! Jeżeli posiadacie Państwo globus, można pokazać na globusie Egipt – miejsce, gdzie zimują nasze bociany. Potem pokazać Polskę

i drogę, jaką muszą przebyć bociany wracające do kraju. Rodzic pokazuje na globusie, co bociany musiały mijać, wracając do nas.



ZABAWA RYTMICZNA „BOCIANY NA ŁĄCE” - dziecko chodzi

w rytm wystukiwany przez rodzica, unosi wysoko kolana. Gdy rodzic stuka szybciej, dziecko biega z rozłożonymi ramionami - skrzydłami

i woła do rytmu „kle, kle, kle”. Gdy dźwięk milknie, dziecko-bocian siada w gnieździe (na poduszce) w siadzie skrzyżnym. Ćwiczenie powtarzamy.



WIZUALIZACJA „JESTEM PTAKIEM”:

Dziecko leży z zamkniętymi oczyma. Rodzic mówi:

- Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami

i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i... zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. Pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe.

Potem dziecko otwiera oczy i siada, a rodzic je pyta: Czy chciałbyś być ptakiem? Jakim? Dlaczego? - opowiedz.



ZABAWA RELAKSACYJNA „PTASIE GNIAZDO”:

Potrzebne są klocki, poduszki, odtwarzacz CD, nagranie spokojnej melodii.

Rodzic wraz z dzieckiem buduje na środku pokoju gniazdo z koców

i poduszek. Wszyscy siadają w gnieździe. Rodzic prosi dziecko/dzieci, aby wyobraziły sobie, że są one pisklęciami. Przy nagraniu spokojnej melodii opowiada, co się zdarzyło:

Nasze przytulne, ciepłe gniazdo jest bardzo wysoko na drzewie i wiatr kołysze nim delikatnie. W gnieździe mieszkają mama bocianowa i małe bocianie pisklęta. Wiatr dmie coraz mocniej. Nagle gniazdo się przewraca, a wy, małe pisklęta, musicie rozłożyć skrzydełka i machać nimi, aby nie spaść na ziemię. Rozłóżcie szeroko ramiona i latajcie po pokoju, mówiąc: kle, kle, kle... dopóki nie naprawię gniazda

i z powrotem was do niego nie przyprowadzę.

Rodzic naprawia gniazdo i przyprowadza do niego jeszcze jedno pisklę, drugie dziecko.

Rodzic kontynuuje opowieść: – Teraz znów siedzimy w naszym ciepłym gniazdku i łagodnie się kołyszemy. Ojej, nadchodzi burza! Nagle nasze gniazdo znów się przewraca. Rozłóżcie skrzydełka i latajcie po sali, powtarzając przy tym: kle, kle, kle... Mocno poruszajcie swoimi skrzydełkami, aby stały się silne. Chcę naprawić gniazdo i zanieść do niego wszystkie pisklęta. Teraz znowu możemy wszyscy razem siedzieć

w ciepłym domku. Widzę, że moje małe bocianki umieją już latać... Rozwińcie swoje skrzydełka, pofruńcie i przylećcie teraz do gniazda same.



BOCIAN WOJTEK” - PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: wykonujemy sylwetkę bociana z płatków kosmetycznych.

Co będzie nam potrzebne?

- niebieski karton z bloku technicznego, kawałek zielonego kartonu

z bloku technicznego lub zielonej bibuły, kawałek czarnego kartonu

z bloku technicznego, kawałek czerwonego kartonu z bloku technicznego, płatki kosmetyczne - 3 szt., plastikowa słomka, nożyczki, klej lub plastelina.

Jak wykonać bociana samodzielnie?

- Z 1/3 kartonu zielonego koloru tworzymy trawę, czyli nacinamy tę część kartki pionowo. Możemy wykonać ją również z bibuły.

- Na karton niebieskiego koloru - od dołu - przyklejamy, zrobioną wcześniej, trawę.

- W górnej części niebieskiego papieru przyklejamy dwa płatki kosmetyczne połączone połową trzeciego - tworząc w ten sposób głowę, tułów oraz kuper bociana.

- Do płatka kosmetycznego znajdującego się u góry, przyklejamy trójkąt koloru czerwonego, który ma stanowić dziób bociana.

- Do płatka dolnego przymocowujemy słomkę - to będą nogi naszego ptaka.

- Ostatnim etapem jest wycięcie z czarnego bloku kółka - stanowiącego oko i półokręgu, będącego skrzydełkiem. Te elementy przyklejamy kolejno: do wyższego płatka oraz do tego, który znajduje się poniżej.

Bocian jest gotowy...gratulujemy!


29 marca - 02 kwietnia 2021

Kochani Rodzice i Kochane Stokrotki,

w tym tygodniu przygotowujemy się do nadejścia Świąt Wielkanocnych


Poniżej propozycje na cały tydzień: zabaw, wierszy, piosenek i pracy plastycznej, które mogą Państwo zrobić z dzieckiem w każdej wolnej chwili. Zadania nie mają wytyczonej kolejności, można dowolnie mieszać i po prostu bawić się razem z dzieckiem.


„Zajączki” – zabawa paluszkowa


Pięć zajączków małych kica na polanie. (dzieci poruszają wszystkimi palcami w dłoni)
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (chowamy jednego paluszka)
Pięć zajączków małych kica na polanie. (dzieci poruszają wszystkimi palcami w dłoni)
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi).


Wielkanocna piosenka
Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka – Tadeusz Pabisiak

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach każdy zając pamięta

Do koszyczka zapakuje słodycze
I na święta ci przyniesie moc życzeń.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach i kurczątko pamięta

W żółte piórka się ubierze wesołe
Wśród pisanek będzie biegać po stole.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta
O tych świętach nasz baranek pamięta

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący
Będzie biegał będzie skakał po łące.


LINK DO PIOSENKI (KLIKNIJ)

Możemy dołączyć do piosenki również gesty – poniżej przykładowy filmik.

LINK DO PIOSENKI (KLIKNIJ)


Wiersz „Pan zajączek
Zofia Makowska


Dziecko siedzi po turecku (lub na kolanach, siedząc na piętach, proszę zwrócić uwagę aby nie siedziało w tzw. „siadzie W” – nóżki po bokach,- gdy patrzymy na dziecko z naprzeciwka widzimy, jak jego nogi układają się właśnie w literę W) i mówi wierszyk, przy tym pokazując:


Pan zajączek idzie w gości, (uderzamy dłońmi o kolana)
więc się musi przygotować. (głaszczemy włosy)
Myje uszy, łapki, pyszczek, (naśladujemy mycie uszu, rąk, buzi)
żeby czysty mógł świętować. (prostujemy plecy, rozglądają się na boki)



Wielkanocne zagadki

  • Długie ma uszy, przyjazne lico i z ogonkiem jak pompon po łąkach kica. Kto to? (Zając)
  • Kurka je zniosła, mama do domu przyniosła. Potem ugotowała i dzieciom głodnym dała. Co to? (Jajka)
  • W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię. Co to? (Pisanki)
  • Jest zawsze jeden w całym kurniku. O świcie pieje kukuryku! Co to? (Kogut)
  • W święta zwykle biały na stole leży, na nim srebrne sztućce i piękne talerze. Co to? (Obrus)
  • Pleciony ze słomy albo z wikliny. W święta do kościoła go zanosimy. Co to? (Koszyczek wielkanocny).

Prace plastyczno – kreatywne


Tworzymy z dzieckiem zarys pisanki (tutaj przyda się pomoc rodzica w wykonaniu owalu), następnie dziecko samodzielnie w środku tworzy wzory według wymyślonego schematu z zabawek lub rzeczy, które mamy w domu. Mogą to być: klocki, kredki, lalki, małe figurki zwierząt, ludzików, autka, patyczki, wycięte figury z papieru kolorowego. Przykładowe zdjęcie pisanki na poniższych fotografiach. Mile widziane zdjęcia stworzonych pisanek przez dzieci.


PISANKA 1 (kliknij)
PISANKA 2 (kliknij)


Wielkanocna kura – drukujemy kartę pracy, a dziecko mocząc palca w wybranym kolorze odbija go w miejscu kółeczka. Tłumaczymy dziecku, że kura ma czerwony grzebień, może mieć brązowe skrzydełko i jest cała żółta. Przypominamy również, że jeśli dziecko chce zmienić kolor, najpierw wycieramy palca i moczymy w kolejnym kolorze.

Proszę nie wyręczać dziecka w tej czynności, najlepiej wytłumaczyć, przypilnować aby starało się nie malować po innych polach, ale nie trzymać paluszka i nie odbijać za nie. Robiliśmy podobną pracę w przedszkolu, więc powinny pamiętać schemat.


KURKA (kliknij)


Zabawa – szukamy pisanek

Może to być zabawa w „ciepło – zimno”;

Rodzice ukrywają pisanki czekoladowe lub inne różnej wielkości w mieszkaniu/pokoju, a zadaniem dziecka jest ich odszukanie.

- przeliczamy znalezione pisanki (w zakresie 5);

- porównujemy wielkości pisanek: małe, duże;

- porównujemy i nazywamy kolory pisanek.



Domowe czynności:

Oprócz wyżej wymienionych zadań można dzieci włączyć do wspólnego przygotowywania świąt, wykonywania prostych czynności w domu.
Dziecko może:
- wrzucać brudne ubrania do kosza na pranie,
- wkładać ubrania do pralki (pod kontrolą rodziców),
- przynosić posiłki na stół oraz odnosić brudne naczynia po skończonym jedzeniu (pod kontrolą rodziców),
- wycierać swoją miseczkę, talerzyk do sucha.



Pamiętajmy także, aby dzieci samodzielnie się ubierały: zakładały ubranka, kapcie, zdejmowały ubranka. Mogą także ćwiczyć przewracanie wywiniętych części garderoby, np. spodni, koszulek lub najprostszych: skarpetek.


Zachęcajmy także dziecko do sprzątania i odkładania po sobie rzeczy na miejsce – doceniajmy, że świetnie pomagają nam w porządkach świątecznych.

Przy sprzątaniu można puścić dzieciom piosenkę „Cztery zielone słonie” i przypomnieć, że słoniki cały czas patrzą, czy sprzątają swoje zabawki, tak jak robiły to w przedszkolu.

Przy tej piosence sprzątamy w naszej sali stokrotkowej, być może w domu również zadziała:


LINK DO PIOSENKI (kliknij)


Udanej zabawy i spokojnych, zdrowych Świąt Wielkanocnych!

27 listopad 2020

Kochane Stokroteczki dzisiaj nadszedł ostatni dzień zabaw w domu. od poniedziałku spotkacie sie w przedszkolu. Oto propozycje zabaw na dzsiaj. Miłej zabawy!


Na dobry początek zajęć troszkę się poruszamy :

LINK - ZABAWA NR 1

LINK - ZABAWA NR 2 


„Kropelki deszczu”  – usprawnianie dłoni, ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego.

Proszę o wydrukowanie szablonu parasola. Przygotowanie niebieskiej plasteliny. Proszę o wyjaśnię dzieciom właściwości plasteliny (ciepła, miękka, lepiąca itp.) i żeby z nią pracować powinno się ją dobrze ogrzać w rączkach. Na wydrukowanym szablonie plasteliną należy wykleić kropelki deszczu. Małe kuleczki plasteliny , dziecko rozgniata paluszkiem na szablonie.

Następnie dziecko koloruje kredkami obrazek. (Proszę nie wyręczać dziecka w tej czynności, proszę przypilnować i ewentualnie korygować chwyt kredki) – chciałabym w efektach zobaczyć pracę dziecka.

LINK DO SZABLONU PARASOLA



Kolejna jesienna propozycja "Jesienny listek" -  LINK DO SZABLONU




Przerwa, czas na chwilę ruchu J

LINK - ZABAWA NR 3


Grzybki z kasztanów żołędzi i plasteliny to  kolejna propozycja zabawy. Z plasteliny robimy siateczkę podgrzybków, do której przyczepiamy żołędziowe nóżki. Udanej zabawy!



Kasztanowe ślimaczkiLINK DI INSTRUKCJI WYKONANIA



Mam nadzieje, że zaprezentowane propozycje zabaw umiliły Wam dzisiejszy dzień. Na efekty Waszej pracy czekam jak codzień na mailu lub FB.

Do zobaczenia w przedszkolu!

26 listopada 2020

Dzisiaj zaczniemy od kolejnych zabaw rytmicznych



„Klockowe rymy” - tworzymy rytmy z klocków,. np. klocek żółty, niebieski, żółty niebieski, itd. i dalej utrudniamy

- biały, niebieski, zielony, biały, niebieski, zielony itd.


„GIMNASTYKA DLA SMYKA” - (rozwijanie sprawności fizycznej  u dziecka, ćwiczenie koordynacji ruchowej, doskonalenie umiejętności współpracy).

Proszę o przesłanie zdjęcia dziecka wykonującego wybrane przez siebie ćwiczenie.

Tworzymy dla dziecka „tor przeszkód” - w pokoju rozstawiamy różne przedmioty, aby dziecko mogło przez nie skakać, pod nimi przechodzić, wspinać się.

Przy Waszej ulubionej muzyce wspólnie wykonajcie kilka przysiadów, skłonów wprzód, poruszajcie biodrami itp. Super będzie, jeśli to dziecko poprowadzi gimnastykę i będzie wydawało polecenia.


 „MISTRZ PLANSZÓWKI” wyciągamy gry planszowe, w które dawno nie graliśmy. Pozwólmy sobie na zdrową rywalizację. Pamiętajmy, nie warto „podkładać się dziecku”, aby tylko wygrało. Ono musi się zmierzyć z poczuciem wygranej i przegranej. Niech doświadcza, że czasami w życiu wygrywamy, a czasami przegrywamy.

Jeśli nie posiadamy w domu planszówki sami możemy ją stworzyć a efektami pracy pochwalić się z nami.


W wolnej chwili skorzystajcie z pogody i razem z rodzicami wyjdzie na spacer. Podczas którego pozbierajcie kilka kasztanów, żołedzi, może uda Wam się jeszcze znaleźć piekny kolorowy listek. Przydadzą nam się one na jutrzejsze zajęcia. Zaopatrzcie się równiez w plastelinę

25 listopad 2020


Dzień Pluszowego Misia przypada dokładnie 25 listopada. Z tej okazji dzisiejszy dzień będzie pod znakiem misiowanek

Link - Misie znane i nieznane


Zabawy paluszkowe zawsze bardzo podobają się wszystkim kilkulatkom. Możecie z naszych szablonów wydrukować dzieciom Misie, które maluchy pokolorują, wykleją lub pomalują farbami. Gotowe prace będą mogły wykorzystać do wspólnej zabawy czy odgrywania różnych scenek.

Szablon – Misiowa zabawa paluszkowa


Drugą propozycją zabawy plastycznej z okazji Dnia Pluszowego Misia jest dokończenie portretu misia wykonanego farbami.


Niedokończony miśto twórcza zabawa, która wymaga od najmłodszych dzieci obserwacji, analizy i próby odtworzenia brakujących części misia. Dorysowanie oczka, buźki, ucha, łapki i nóżki wcale nie jest łatwym zadaniem. Gotowego misia można potem pokolorować kredkami, pastelami lub pomalować.
Szablon - Niedokończony miś




Kolejna zabawa do wykonania wspólnie z rodzicami: MISIO ze SKARPETKI



Dowolne bajki do oglądniecia z udziałem misiów:

MIŚ USZATEK

MASZA I NIEDŹWIEDŹ

MIŚ CORALGOL


Na koniec dla każdego Misiowego przyjaciela prezentuje dyplom do wydruku w domu.

DYPLOM do druku


24 listopada 2020

Drogie Stokroteczki, we wtorek zawsze odwiedza nas Pani Basia i wspólnie bawimy się przy dźwiękach pianina. Mam nadzieje, że poniższy filmik, choć troszkę przypomni Wam nasze zabawy. Słuchajcie uważnie instrukcji i wykonujcie zadania dokładnie!

LINK Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH

„KLASZCZEMY”  - rodzic podaje rytm wyklaskując, bądź uderzając np. drewnianą łyżką kuchenną o stół a dziecko powtarza. Dziecko może zadać rytm rodzicowi.

„Masażyki” – integracyjna zabawa relaksacyjna. Rodzic wraz z dzieckiem siadają na dywanie, jedno za drugim, i wykonują masażyk plecow według instrukcji:

– Masujemy z gory na doł całymi rękami.

– Masujemy całe plecy obiema dłońmi, robiąc kołeczka.

– Maszerujemy paluszkami z dołu do gory.

Zabawę powtarzamy 2 razy. Następnie uczestnicy odwracają się, aby masowani zostali

masażystami. Rodzic zwraca uwagę na delikatne wykonywanie zadania, tak aby masaż był odczuwany jako przyjemność.


„GIMNASTYKA DLA SMYKA” - (rozwijanie sprawności fizycznej  u dziecka, ćwiczenie koordynacji ruchowej, doskonalenie umiejętności współpracy).

Zdjęcie dziecka wykonującego wybrane przez siebie ćwiczenie.

Tworzymy dla dziecka „tor przeszkód” - w pokoju rozstawiamy różne przedmioty, aby dziecko mogło przez nie skakać (koniki), pod nimi przechodzić (kaczuszki), wspinać się (kotki).

Przy Waszej ulubionej muzyce wspólnie wykonajcie kilka przysiadów, skłonów wprzód, poruszajcie biodrami itp. Super będzie, jeśli to dziecko poprowadzi gimnastykę i będzie wydawało polecenia.


W wolnej chwili proszę powtórzyć z dziećmi piosenkę o mikołaju, w końcu spotkanie już niedługo ;)

PIOSENKA - Mikołaj jedzie samochodem

23 listopada 2020


DRODZY RODZICE! KOCHANE STOKROTECZKI!


            Ze względu na obecną sytuację zapraszamy do skorzystania z naszych propozycji wspólnych zabaw i ćwiczeń w domu :) W bieżącym tygodniu zachęcamy do wprowadzenia dzieci w tematykę reyklingu. Zapraszamy do wspólnej zabawy.


„Kiciuś Perski i pomysł na recykling” – rozmowa o rozwoju, ekologii na podstawie opowiadania, utrwalenie wymowy pojęcia recykling, rozwijanie wyobraźni.


LINK DO OPOWIADANIA


Rodzic pyta:

Czy pamiętasz, co zrobiły zwierzątka ze starych przedmiotów? (pudełko po butach – pudełko na rożności, puszka po grochu – pojemnik na ołowki, folia bąbelkowa – kołdra,

butelka – lampion, krzesła i puszki – krzesłolot)


A jaki jest wasz pomysł na nowe życie dla tych przedmiotow? Co byś z nich zrobił/a?


Po wysłuchaniu pomysłów dzieci rodzic podsumowuje rozmowę:


Zamiast wyrzucać na śmietnik stare przedmioty, możemy je ponownie wykorzystać, czasem zmieniając ich wygląd i przeznaczenie. Takie ponowne wykorzystanie starych

przedmiotów to recykling. (dzieci powtarzają kilkakrotnie wyraz) Gdy dbamy o nasze najbliższe otoczenie, nie zaśmiecamy go, wykorzystujemy ponownie stare przedmioty,

zamiast je wyrzucać – wtedy jesteśmy jak Krasnoludki -Ekoludki. Dbamy o Ziemię.


CZAS NA TROSZKĘ RUCHU LINK Śpiewające Brzdące - A ram sam sam


MISTRZ PRACY TECHNICZNEJ z pomocą rodzica lub rodzeństwa

(POTRZEBNE MATERIAŁY: balon, miska z mąką ziemniaczaną, 10 ml wody w strzykawce, lejek, łyżeczka, patyczek szaszłykowy, wstążka

„Gniotek uspokajacz” – zabawa techniczna, przygotowanie zabawki antystresowej.  Rodzic wyjaśnia: Zapraszam was do zrobienia zabawki antystresowej – gniotka, który pomaga w trudnych chwilach, np. gdy ktoś się zdenerwuje albo zasmuci. Wtedy można gniotka ugniatać w rączkach i poczuć spokój, ulgę. N. przygotowuje dla każdego dziecka: balon, miskę z mąką ziemniaczaną, 10 ml wody w strzykawce, lejek, łyżeczkę, patyczek szaszłykowy, wstążkę, instrukcję w formie schematycznych obrazków. Opowiada, korzystając z instrukcji, jak wyglądają kolejne etapy wykonania zabawki:
– Włóż lejek do balonu i napełnij go mąką ziemniaczaną.
– Gdy lejek się zatka, udrożnij go, wkładając do środka patyczek szaszłykowy.
– Co jakiś czas wlewaj do balonu trochę wody ze strzykawki.
– Dosyp tyle mąki, ile się da.
– Zawiąż wlot na supełek. Uważaj, żeby w balonie nie zostało powietrze
– Ozdób gniotka za pomocą wstążki
Na koniec nazwijcie swoje gniotki. Będą dla was pomocą w trudnych chwilach.


Bardzo miło będzie zobaczyćwytwory waszej pracy w formie zdjęcia na mailu stokrotki_13@wp.pl lub w komentarzu na naszej grupie FB




Oglądnijcie bajeczkę LINK Przygody Rozi - Recykling dla dzieci



PROPOZYCJE ZABAW NA DALSZĄ CZĘŚĆ DNIA:

„CUDOWNY PALEC”

„Świderki„ - Zanurzamy surowy makaron np. świderki (choć z 15 sztuk) w np. kaszy. Dziecko klamerką próbuje powyciągać wszystkie makarony, tak, aby powstały dwa odrębne produkty.

DETEKTYW

➢ Dziecko zamienia się w detektywa i próbuje rozwikłać zagadkę pt. „Skąd jest ta rzecz?”. Po prostu wyszukuje w domu wszystkie rzeczy, które nie są na swoim

miejscu (w ten sposób może uda się posprzątać :)



NAZWA FIRMY
adres

Adres:

ul. Mieczysława Karłowicza 13,

58-506 Jelenia Góra

 

           

 

 

 

DANE KONTAKTOWE

 

telefon

telefon:

75-75-26-488

mail

przedszkolenr13@wp.pl

 

 

 

NA SKRÓTY:

 

KANAŁ/MP13 STOKROTKI ---ŻABKI---